Látogatóink

Jelenleg 13 vendég és 0 felhasználó van vonalban.

Keresés

Határtalanul 7.o 2023-24

Beszámoló HAT-KP-1-2023/1-000536

ÍRÓK, KÖLTŐK, NEMESEK ÉS MESESZÉP TÚRÁK (Bihar, Partium és Kolozsvár környéke)

A „Határtalanul” pályázat keretében 2023. október 2-től október 6-ig Erdély Érchegységében kirándultunk. A kirándulás célja, hogy erősítsük tanulóinkban a nemzeti összetartozás érzését, és seregnyi magyar vonatkozású látnivalóval, élménnyel gazdagodjanak.

Határtalanul 7.o. 2023-24 1. nap

2023.10.02-án az első napon izgatottan vártuk a buszt, bepakolás után elindultunk. Első úticélunk Nagyszalonta volt, ahol Arany János nyomában jártunk, megnéztük a Csonkatornyot és benne a költő életéhez kapcsolódó kiállítást. A főtéren honismereti vezetőnk beszélt Kossuth Lajosról, illetve Nagyszalonta híres szülötteiről.

Határtalanul 7.o. 2023-24 2. nap

Második nap (2023.10.03.) a büféreggeli után Köröstárkányban megkoszorúztuk az 1919. áprilisi román vérontás áldozatainak emlékművét. Innen a Mézgedi-barlanghoz mentünk, amely az Erdélyi-szigethegység karsztjának egyik legérdekesebb barlangja. Már a barlang bejárati nyílása is hatalmas, 16 m magas és 10 m széles, belül nagy tereket, denevérkolóniákat és változatos cseppkőképződményeket láthattunk.

Határtalanul 7.o. 2023-24 3. nap

2023.10.04-én, harmadnap reggel bepakoltunk a buszba, s elindultunk túrázni az Ördöngős-szurdokba. Gyönyörűek voltak a szakállas sziklák, a vízesések a patakon, a havasi kürt hangja, és lenyűgöztek bennünket a csodás sziklaképződmények. Újabb túra is várt ránk az égig érő sziklafalak közt tekergő Tordai-hasadékban. A vulkáni alkotás egyik legbámulatosabb remekét, egy hegyláncot láttunk a tetejétől a talpáig kettérepedve.

Határtalanul!h

Határtalanul 7.o. 2023-24 4. nap

2023.10. 05-én a negyedik napon Nagyenyeden a város híres református kollégiumát tekintettük meg, majd koszorúztunk az 1849-es magyarellenes vérengzés áldozatainak emléktáblájánál.