Fény projekt
A Fény éve alkalmából az iskolaotthonos munkaközösség az elsős, másodikos és harmadikos gyerekeknek project-délutánt rendezett 2015. június 4-én csütörtökön délután. A rövid köszöntő után minden gyermek egy logóval ellátott nyakláncot kapott és indulhatott az izgalmas programsor. Minden osztály először a saját termében kezdte a fénnyel kapcsolatos bemutatók megtekintését és a játékokat, majd folytatták a másik két teremben.
Az 1.a osztály termében filmek és képek segítségével a legnagyobb fényforrásunk a Nap és a naprendszer bolygóival ismerkedtek meg a gyerekek. Aszteroidákat, üstökösöket nézhettek meg valamint egy űrrepülőgép fellövését. S hogy a súlytalanság néhány vicces momentumát is megismerjék, az űrhajósok fogmosását is nyomon követhették egy videón. Egy naprendszert bemutató leporelló színezésével és összeállításával ért véget ez a program, melyet Andriska Mariann és Tóthné Varga Zsófia tanító nénik szerveztek.
A 2. a osztályban fénnyel és árnyékkal kapcsolatos találós kérdésekkel indult a program. A fény hiányát próbálhatták ki a gyerekek a vakvezető játékban. A kiválasztott játékos szemét bekötötték, a többiek utasításokkal irányították a terem egyik végéből a másikba. A „sötétben tapogatózás” sok vidám percet okozott mindenkinek. Utána a kivetítőn látott képek az optikai csalódások világába vezettek át bennünket. A vizuális illúziók megtekintése nagyon izgalmas játéknak bizonyult, igaznak tűnt a mondás, hogy „Ne higgy a szemednek”. A következő foglalkozáson a szivárvány színeiben gyönyörködhettek a gyerekek. Szívószál és egy kis szappan segítségével szebbnél szebb buborékokat állítottak elő. Végezetül egy árnyék memória játékkal zárult a 2. osztályos tanító nénik, Endrődi Mária és Gubánné Líbor Ildikó által szervezett foglalkozás. A játékok előállításában segítségükre volt Ötvös Réka pedagógiai asszisztens.
A 3. a osztály termében Kunczné Balázs Teréz és Hubertné Chudi Katalin segítségével árnyjátékot próbálhattak ki a gyerekek bábokkal paraván mögött. Vidáman énekelték együtt a Falusi hangversenyt, a gyerekek pedig csoportban és egyénileg is mozgathatták a bábokat , megfigyelték az árnyék keletkezését, változását a mozgatás hatására. Másodjára árnyékképeket hozhattak létre a kezükkel a fehér vetítővásznon, fénymásolatról leshettek ötleteket, illetve egy motiváló kisfilmet láttak előtte az internet segítségével. Egyéni ötleteik is hamar megjelentek a vásznon. Harmadjára optikai játékot készítettek. Korong egyik oldalára kutyust ragasztottak, kiszínezték, másik oldalára a csontocskáját illesztették, miután fonal segítségével megpörgették, összetett kép jött létre, a kutyuska a kedvenc csontjával. A kész játékot hazavihették magukkal. Akinek maradt ideje feladatlapon ismerkedhetett a fényforrások fajtáival. A gyerekek ügyesen segítettek az előkészületben, a pakolásban is, az idő gyorsan repült, mivel nagyon jól érezték magukat.
A délután képei ide kattintva megtekinthetőek!
Iskolaotthonos munkaközösség